04-05-2016

Aflat la prima ediție, festivalul local de creativitate Premiile FIBRA’ - eveniment ce încurajează și premiază valorile creativității locale - m-a impresionat cu adevărat și a creat acel efect dorit de wow atunci când am văzut cum s-a organizat totul! În calitate de organizator de evenimente, rar se întâmplă să spun asta, dar DA, ÎMI PLACE! - de la locația aleasă, brandurile prezente pe holurile hotelului, materialele printate, bag-ul cu numeroasele give away(day pass @worlds class, day pass @thermebucurești, un exemplar din revista mea preferată BIZ și din ziarul Cațavencii, vouchere, pixuri și numeroase agende) și cel mai important – conținutul evenimentului - speakerii.

Fiind prima zi după sărbătorile pascale, din păcate primul panel s-a desfășurat cu o singură persoană din patru, câți trebuiau să fie. Ceea ce mi-a displăcut a fost faptul că de fiecare dată trebuia să fac o alegere – să aleg dacă vreau să particip la dezbatere sau la workshop.  

Prima alegere a fost participarea în cadrul conferinței The Mindset Gap: Traditional versus New Consumers’, în care Laura Nedelschi(senior copywriter @DDB) a ținut să demonteze titlul și să afirme cu tărie că lumea nu se împarte doar în două - susțin! Aceasta a accentuat faptul că în spatele comportamentelor sunt foarte multe sentimente, dar pentru că tematică era alta, Laura a categorisit cele două grupuri și a alocat câte un pattern simplist și destul de general zic eu - grupul tradițional zice ȘTIU!, pe când cel nou zice VREAU!.

Trăim într-o per ioadă consumeristă - oamenii acumulează și vor mult, consumă...vor mai mult decât vor să ducă - nu deținerea de obiecte îi pasionează ci fiorul dobândirii, dorința de a obține lucrul acela. Consumatorul nou știe să cearaă, spre deosebire de prima categorie - este un consumator mai educat cu toate că nu știe neapărat ce vrea.

Noi toți - oricine am fi - facem alegeri emoționale chiar dacă vrem să nu recunoaștem! Diferența nu este nici în produs sau marcă ci în inima consumatorului - inima cere! Întotdeauna un brand care știe să simtă este un brand care câștigă! Nu câștigă bani ci câștigă inimi!’ - a spusLaura Nedelschi .

Dan Petre de la D&D Research a fost moderatorul discuției și a intervenit cu un lucru pe care-l consider destul de smart și de luat în considerare și mai ales de studiat în zilele curente - neuro-marketingul. De exemplu un indice pe care oamenii de marketing trebuie să-l studieze este atenția – cum își canalizează atenția consumatorul către ceea ce privește? El spune că noii consumatori desfășoară activități în paralel, deci au o atenție distributivă, pe când cei tradiționali una liniară(și asta îmi amintește de conceptul lui Peter Drucker studiat în anii studenției – the linear-thinking model), dar cu toate aceste studii și afirmații, tot media este principalul vehicul prin care informația ajunge la consumatori - cei tradiționali sunt într-o mare măsură arondați televiziunii și ceilalți online-ului/digitalului.

Mai multe despre ce s-a mai întâmplat în acet panel, găsiți AICI.

Pentru că îmi place diversitatea, bineînțeles că alegerea #2 a fost participarea în cadrul workshopului ținut de Simina Leotescu(strategic planning director @DDB), workshop creionat în jurul cercetării creative. Sinceră să fiu mai mult am participat pentru că doream să văd cum arată un om de strategie – un domeniu pe care doresc să-l dezvolt pe viitor și să-l și practic. În materie de cum a fost la workshop...destul de simpatic – am aflat că aceste focus grupuri nu aduc rezultate foarte reale, deoarece participanții se gândesc să argumenteze într-un anumit fel ceea ce simt, nu este efectul spontan dorit de researcher. Așadar, conform titlului, în prima parte ne-au fost prezentate multe exemple de cum să faci o cercetare creativă(repunerea în scenariu a utilizatorului, deoarece retrăirea unor astfel de momente te face să fii mai onest;  intervievarea în mediul natural al intervievatului – aici povestea Simina că ea a fost la stână să intervieveze ciobanii în loc ca acești să fie chemați în București, astfel a observat și procesul de realizare a produsului și alte detalii aferente; focus grupuri între prieteni și multe alte exemple ce pot fi găsite și la un simplu search pe google), iar a doua parte ni s-a alocat o temă de grup.  Tema cu numărul trei a fost distribuită mesei noastre, temă care ne cerea să realizăm o cercetare pe baza legăturii femeii cu pantofii. Creativitatea din mine a trebuit să se afirme cu voce tare și am zis că distribuim mai multe modele de pantofi unui grup de travestiți(oameni sinceri de altfel...) cărora le vom aloca jurnale în care-și vor nota cum s-au simțit, dacă au fost priviți altfel, pe ce perioadă i-a purtat ș.a.

Panelul #3 a reprezentat POVESTEA. Pentru că-i voi urma sfatul regizorului Alexandru Maftei, o să vă las pe voi să citiți poveștile acestei sesiuni, în link-urile de mai jos:

Alexandru Maftei(regizor): http://www.smark.ro/articol/34819/conferintele-fibra-regizorul-alexandru-maftei-despre-constructia-unei-povesti

Marian Costache(MVcom): http://www.iqads.ro/articol/34820/conferintele-fibra-marian-costache-mvcom-stimularea-multisenzoriala-in

Andrei Popea(Five’s): http://www.iqads.ro/articol/34822/conferintele-fibra-andrei-popea-five-s-si-definitia-designului-de-eveniment

Raluca Ghilea (Perceptum): http://www.iqads.ro/articol/34821/conferintele-fibra-raluca-ghilea-perceptum-storytelling-ul-experiential

În cele trei pauze am socializat cu câteva persoane pe care nu le-am mai văzut de ceva vreme, am făcut schimb de cărți de vizită, am râs copios cu băieții de la Doncafe și m-am ales cu câteva stickere simpatice de la Urban Monkey.

Seara s-a lăsat cu multă creativitate și faze funny în domeniul muzical și cel al publicității – două industrii pe cât de creative pe atât de solicitante.

În ambele cazuri, ora și jumătate alocată per panel nu a fost suficientă. Discuțiile au fost atâââât de faine – aprinse, energetice, amuzante, directe – încât i-aș fi ascultat pe oamenii din fața-mi până dimineață. Înghițită de comoditatea scaunului, i-am ascultat cu atâta atenție pe: Dan Byron(artist @Byron), Călin Ionescu (founder & leading MC Racla), Cornel Ilie(vocalis @Vunk), Toto Eremia(artist @Deliric), Ioan Titu(artist @Silent Strike), Mihnea Gheorghiu(creative director @Publicis), Claudiu Dobriță(creative director @FCB), Răzvan Căpănescu(chief creative officer @Leo Burnett Group), Cătălin Rusu(creative director @Rusu+Borțun Brand Growers), Valentin Suciu(creative partner @Jazz Communication) și nu în ultimul rând pe Șerban Alexandrescu(managing director @Headvertising) încât am lăsat notițele deoparte și am savurat scenele la care luam parte. Oricum...și dacă ar fi fost să fac un rezumat la cele discutate, tot nu aș fi reușit să transpun autenticitatea celor două paneluri. De menționat că aceste seri sunt cu intrare gratuită și pentru cei ce nu se află în oraș, pot vedea sesiunile cu ajutorul live streamingului. Credeți-mă, apăsați PLAY – se merită! J

Spre final, închei într-o notă optimistă dedicată tinerilor creativi pasionați de industria comunicării și vă spun că cei de la IQads oferă 25 de invitații pentru 25 de studenți sub 25 de ani. Tot ce trebuie să faci este să scrii un email pe contact@iqads.ro cu: subiectul: "25 - Premiile FIBRA" + 3 speakeri din cadrul conferintelor FIBRA pe care vrei neapărat să-i vezi și să-i asculți live. Obligatoriu este să spui și de ce. Cele mai convingatoare 25 de răspunsuri vor primi pass-uri de acces.

În continuare, programul festivalului poate fi răsfoit accesând link-ul -> http://events.premiilefibra.ro/premiile-fibra

Cristina Iorganda

Like 825

Taguri:
[evenimente]   [ premiile fibra]   [ creativitate]   [ publicitate]